Sivut

Iittala

Jatkoa eiliselle ja toissapäiväiselle päivitykselle...eli Iittalan ihanien esineiden luetteloa..haaveilua niiden hankkimisesta. Kuten jo aikasempaa kirjoittelin, olen astiahullu. Iittalan esineitä on nurkkiin kertynyt vuosien varrella mukavasti. Tummansininen teema on se mitä kerään. Tarkoituksena olisi saada kokoon puolitusinaa tummansinistä teemaa ja siihen seuraksi puoli tusinaa valkoista teema. Näin ollen meillä olisi sitten kaksi astiastoa tai yhdessä 12 hengen astiasto. Olen ostanut myös turkoosinväriset syvät teemalautaset, tuomaan raikkautta. Ja sitten muutaman vuoden takaa punaiset primavera mukit ja keittolautaset. Ne kans tuo pirteyttä kattaukseen ton tummansinisen kanssa ja sopii sen valkoisen kanssa.

Sitten jälkiruokalautaset mulla on harmaat Aino Aallot. Niitä ei vaan ole mulla tarpeeksi, eikä niitä kai enää valitettavasti valmisteta kuin kirkkaita. Mulla on kans isompia 33cl harmaita Aino Aalto juomalaseja. Sitten on Primavera sarjaan punaiset lasit. Ne on tosi kauniit, mutta en ole paljoa niitä käyttänyt. Pitäisi varmaan alkaa käyttämään. Kartio lasejakin olen hankkinut. Kävin Iittalan tehtaanmyymälässä Iittalassa ja siellä oli värivirheellisiä laseja superhalvalla. Ostin itselleni kuusi ja mummu osti mulle 12 kappaletta..joten mulla on niita nyt ihanat 18 kappaletta. Ei haittaa, vaikka joku menisi rikki. Niitä, kun ei uusia saa. On vahingossa tullut väri. Merensinisiä niiden pitäisi olla, mutta ne on kyllä tooosi kauniit. Sopii mun sinisten lautasten kanssa.

Ehdoton suosikkini Iittalan astioista on Essence viinilasit. Mulla on valkoviinilaseja 12 kpl, juomalaseja 12kpl ja maljoja on nyt 6 kpl. Ensimmäisenä pitäisi saada ne maljat kerättyä, eli kuusi puuttuu. Sitten pitäisi saada kerättyä ne kuohuviinilasit, vaikkei ne ihan miellytä mun silmää. Niissä pitäisi olla pidempi se juomaosa, koska jalka on niin korkea ja leveä. Ne ei ole tasapainoisen näköiset.

Kyllähän sitä hankittavaa on Iittalan tuotteissakin. Taitaa se tulevaisuuden palkka hävitä vaan astiaostoksiin ;)..tai itseni tuntien pistän kaikki rahat säästöön ja haaveilen vain astioiden ostosta. Ensiksi pitää hankkia pesämuna ja sitten voi alkaa ostaa kivoja asioita.

Mutta siis tässä mun suosikit Iittalan valikoimasta. Kuvat on taas Iittalan internetsivustolta:

 Aalto, teräskulho.
Pakko saada nää kaikki koot. On niin kauniit kattauksessa.

Aalto, puinen tarjoiluvati.
Nämäkin molemmat koot haluaisin. On kans todella upeat kattauksessa.

Aino Aalto.
Mulla on juuri näitä laseja.

Decanter.
Tämän haluaisin Essence -lasien seuraksi.



Fireplace.
Upea sisustustakka.

Kartio kaadin.
Mulla on tämmoinen harmaa.


Kivi.
Näitä mulla on kans, tietysti. Vielä pitäisi hankkia eri värejä


Sarpaneva.
Upea pata. On sen verran hintava et menee sinne tulevaisuuden häälahjalistalle.



Upeat, pelkistetyt kulhot. Kauniit salaatille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit. Se lämmittää sydäntäni!