Sivut

Oman elämän inventaario: ensimmäinen viikko: Fyysinen hyvinvointi

Heippa,

kerroinkin jo viime postauksessani, että osallistun Oman elämäni inventaario -verkkokurssille. Kurssi alkoi viime viikon maanantaina 5.1.2015.
Kurssi kestää kuusi viikkoa ja jokaisella viikolla on eri teema.
Viime viikon teemana oli fyysinen hyvinvointi. Tähän aiheeseen perehdytään erilaisten kysymysten avulla.

Tärkeintä koko ajan on miettiä, mitä ko. asiat itselleen merkitsee, ei mitä ne ovat yleisesti vaan miten MINÄ koen ja tunnen teemat. Itse oivalsin viime viikolla, että fyysinen hyvinvointi on minulle itselleni TODELLA tärkeää. Sen vuoksi ihmettelen miksi en ole pitänyt siitä huolta. Miksi olen laiminlyönyt kehoani? Itseäni?

Kuva

Alla oleva kuva sai minut pysähtymään ja tajusin, että tällä lihavuudellani ja epäterveellisillä elämäntavoilla en aiheuta kenellekään muulle pahaa, vain ja ainoastaan itselleni. Olen myöskin vihdoin ymmärtänyt, että syömisellä olen peittänyt epämukavien ajatusten ja tunteiden ääniä. Olen tunnesyöjä, kyllä. Sen olen jo tienyt kauan, mutta nyt olen tajunnut millainen tunnesyöjä olen. PEITÄN tunteet, en tue niitä ruualla.

Kuva

Tämä oivallus ei muuta sormia napsauttamalla omaa suhtautumistani ruokaan, mutta se helpottaa käsittelemään päivittäisiä tunteitani ja himojani ruokaa kohtaan. Sovimmekin yhdessä PT:ni kanssa, että pidän nyt muutaman viikon ruokapäiväkirjaa. Hieman erilaisena versiona. Kirjaan mitä olen syönyt, mutta pääroolissa ovat tunteet. Miltä minusta TUNTUU, kun syön jotain. Entä sen jälkeen? Millaisia tunteia koen ennen ja jälkeen. Tällä tavoin pääsemme työstämään paremmin tunteita, jotka ajavat syömään. Tunnistettuamme syyt syömiselle, voimme alkaa korjata niitä kohti parempia elämäntapoja.

Ruokapäiväkirjan kirjoittamisen aloitan huomenna, kun hankin ensin itselleni juuri tähän tarkoitukseen sopivan muistikirjan. Samaan kirjaan aion kirjoitella hieman päiväkirjaa ja pohtia Oman elämäni inventaarion tuntemuksia. Haluan kaikki samoihin kansiin, jotta voin aina palata ko. kirjan pariin.

Kuva

Toinen suuri oivallus kuluvalla viikolla on ollut se, että olen ymmärtänyt mitä fyysiseltä kunnolta tavoittelen. Haluan tottakai näyttää hyvältä, mutta tällä hetkellä tärkein tavoite on ONNELLISUUS. Haluan tuntea itseni hyväksi vartalossani ja olla TERVE. JAKSAA tehdä asioita!

Unelmakuva itsestäni on energinen, hymyilevä ja pirteä ihminen. Tällaisia ihmisiä ihanoin. Oma personal Trainerini Päivi on juuri tuollainen ihminen sekä suosikkibloggaani Marissa (Sairaan kaunis maailma), Monna (Monna treenaa) sekä Mona (Mona's daily Style). He tuntuvat aina olevan hymyileväisiä, saavat aikaan vaikka kuinka paljon ja jaksavat jakaa iloaan vielä meille muille ja tsempata meitä elämään elämäämme onnellisimpina! Kiitos teille kaikille siitä, että motivoitte minua joka päivä tekemään positiivisia muutoksia elämääni!

Kuva


Miten te suhtaudutte fyysiseen kuntoon? Mitkä ovat teidän tavoitteenne sen suhteen? Liittyykö kaikki ulkonäköön?




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit. Se lämmittää sydäntäni!